Sara bloggar

Heej igen!

Jag är äntligen tillbaka eftger ett tags frånvaro. Varje gång bloggen har kommit på tal den senaste tiden har Martina sett på mig allvarligt, suckat och sagt " jag skrev ett inlägg idag Sara, har duu skrivit någon den senaste tiden". Och nej, det har jag ju faktiskt inte gjort. Så här kommer en liten uppdate:

Som Martina berättat om så har vi haft besök i nästan två veckor nu. Först av Linnea och Björn och sedan av Mattias. Toppendagar alltihop. Men Linnea och Björn åkte jag på en tur till Oxford för att hälsa på Clare ( en engelsk kompis som pluggar där). Jag var helt till mig, Oxford såg precis ut som allt i Harry Potter och var hur fint som helst. Eftersom Clare fyllde 20 så var vi på resturang med hennes kompisar på kvällen. Det var mysigt och hennes vänner var verkligen riktiga oxfordnördar. Inget illa menat, jag gillar ju nördar. Det var också väldigt skönt att komma utanför London lite. Har inte hänt sedan jag var hemma över jul. Linnea stannade kvar lite i Oxford och jag och Björn åkte hem till London igen dagen efter. När Björn åkte hem kom Mattias hit precis samtidigt och han åkte hem inatt. Vi har haft riktigt mysiga dagar.

På jobbet har det varit lite kaos. Två av personalen har slutat ut under väldigt kort tid (vi som jobbar på puben är fyra) så jag har fått jobba jättemycket och inte förrän nu är det som vanligt igen. Mina nya arbetskamrater är två killar som båda är jättetrevliga. Ägarinnan till puben har fått för sig att hon måste ta hand om mig eftersom jag är ensam tjej så hon går hela tiden och frågar hur jag mår, och jag är trött, om jag vill sitta ner mm. Ikväll visar vi sista chansen i melodifestivalen. Vi har visat alla fyra deltävlingar och jag hade ingen aning om att det fanns värsta schlagergänget ( bestående av engelska och svenska killar) som kan alla texter och vet allt om melodifestivalen. Helt sjukt faksikt. De engelska killarna står och mimar till Linda Bengtzing och stämmningen är på topp. Man kan ju också tillägga att jag inte får lika mycket dricks eller drinkar som vanligt under dessa kvällar. Mina manliga kollegor är konstigt nog mer uppskattade.

Nu ska jag försöka göra något av dagen. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, skrattade högt i slutet! Det är kul att du också skriver ibland, dock gillar jag även Martinas inlägg väldigt mycket :)

2010-03-19 @ 14:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0