Välförtjänad helg

Ordningen är återställd och jag är ledig hela helgen, underbart efter en sjudagars arbetsvecka :)
Igår hade vi finfint besök på mitt Starbucks av grundaren och tillika ägaren av hela företaget, stooort ögonblick tyckte chefen - massor av extra städning tyckte jag.

Den stora dagen kom, spända miner från öppning. De skulle komma 10.30, runt 9.30 exploderade ett rör i vårt stockroom = dygnsur och gråtande manager, en cm vatten över hela golvet och kaos... Det röret som gick sönder hade tillverkaren aldrig tidigare varit med om att sprack heller, bra tajming där. Men det löste sig och jag har nu skakat hand med Howard Schultz, vilket tydligen är skitcoolt enligt mina medarbetare. Jag upplyste dem lite försiktigt att jag faktiskt träffat och pratat ordentligt med Ericssons vd, men de tyckte nog att Howard var coolare ändå...

Idag har jag jobbat 7-4, sålt vår nya produkt VIA halva dagen. Inte så kul alls, jag är inte en sån människa som gillar att pracka på folk saker. Men jag var tydligen "bra på det" så jag fick göra det ändå. Det enda som roade mig var att prata på engelska på svenskar och sedan lyssna när de pratade med varandra på svenska utan att tro att jag förstod, så kul hade jag... Fick i alla fall ett fint besök av Sara och Oskar. Har inte träffat pojken sen jul så det var kul! Förhoppningsvis kan jag möta upp honom imorgon också, efter min lååååånga sovmorgon.

Fikade med Gabriella en stund efter jobbet och nu kan jag allt om Ungersk politik, wiiie... Men annars vare hemskt mysigt :)

Måste bara säga en sak om sopsorteringen i England medan jag kommer ihåg. Vi sopsorterar nämligen här, men jag har aldrig tagit ut de påsarna förr. Men i onsdags gick jag ner med dem. Kollade i påsarna och såg en blandning av kartonger, glasflaskor, plastpåsar, plastförpackningar.. sen kollade jag på sopsorteringstunnorna. Allting skulle ner i samma, bra sortering. Min första tanke var, det här skulle inte Inger gilla... Jag lärde mig nog ett och annat på naturkunskapslektionerna jag också ;)


Kommentarer
Postat av: Inger

Visst känns det bra att allt slit i skolan lämnat spår efter sig. Sopsortera kan du i alla fall! (faktum är att jag tror du är rätt bra på en hel del annat också) //Inger

2010-03-14 @ 10:16:19
Postat av: Karoline

haha det tänkt jag också på när vi var där! ALLT ner i en stor orange säck, undra vad de gör med allt sen? om det är någon stackare som får stå och sortera allt.. :D

2010-03-14 @ 11:48:20
URL: http://karolineropponen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0